سئو داخلی سایت
سئو داخلی : راهنمای عملی
می خواهید یاد بگیرید که چگونه صفحات سایت خود را کاملاً بهینه کنید؟ پس در جای درستی قرار دارید.
احتمالا یک یا چند کلمه کلیدی در ذهن دارید که می خواهید برای آن ها رتبه کسب کنید. ممکن است از قبل محتوای خود را آماده کرده باشید یا اصلا محتوایی نداشته باشید و تازه می خواهید شروع کنید، پس با من همراه باشید تا مراحل کار را با هم پیش برویم.

اولین سوال این است که چگونه می توان صفحه مورد نظرمان را “بهینه” كرد تا گوگل نه تنها موضوع صفحه را بفهمد، بلكه شایسته جایگاه در صفحه اول نتایج جستجو بداند؟

راحت تر از چیزی است که فکر می کنید. در اینجا چند نکته عملی برای انجام این کار بیان می کنم.

اما اول ، بیایید مطمئن شویم که به طور کامل می دانیم سئو داخلی چیست.

سئو داخلی چیست؟


سئو داخلی (On-page SEO) به عمل “بهینه سازی” صفحات وب برای کمک به قرارگیری آنها در جایگاه بالاتر در رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو گفته می شود. هدف نهایی این کار افزایش بازدید ارگانیک سایت شما است.

اما دقیقاً چه چیزی در این روند “بهبود” دخیل است؟

به نظر می رسد اکثر مشاوره هایی که در زمینه سئو داخلی صورت میگیرد، تنها بر روی استراتژیک قرار دادن کلمات کلیدی منطبق و دقیق در صفحه شما تمرکز دارند – کلمه کلیدی در عنوان ، کلمه کلیدی در توضیحات متا ، کلمه کلیدی در H1 و غیره.

متأسفانه ، این نوع مشاوره بسیار قدیمی است.

در سال 2020 ، گوگل به اندازه کافی هوشمند هست که بتواند مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی شاخص یا اصلی محتوای شما را درک کند (بعداً درباره این کلمات بیشتر توضیح می دهم!) ، این بدان معناست که دیگر لازم نیست موقعیت استراتژیک کلمات کلیدی منطبق را در صفحات وب خود داشته باشید.

این حرف من را باور نمی کنید؟ نگاهی به نتایج سرچ کلمه کلیدی “بهترین کامپیوتر بازار” بیاندازید.

از بین 10 نتیجه برتر ، فقط یک عبارت “بهترین کامپیوتر” را در عنوان یا برچسب URL دارد.

بقیه صفحات در مورد مواردی مانند این صحبت می کنند:

بهترین سیستم های کامپیوتری براساس قیمت
راهنمای خرید کامپیوتر با بودجه های مختلف
راهنمای خرید بهترین رایانه گیمینگ

گوگل می فهمد که هنگام جستجوی “بهترین کامپیوتر بازار” آنچه شما واقعاً به دنبال آن هستید ، اطلاعاتی برای خرید کامپیوتر جدید است.

آماده اید که بهینه سازی صفحات سایت خود را مانند سال 1999 دیگر متوقف کنید؟

این 8 نکته درباره سئو داخلی را حتما انجام دهید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

1. با بهینه سازی “به قصد جستجو” وارد بازی شوید

اگر یک بازیکن نباشید نمی توانید برنده بازی باشید.

بذارید توضیح بدم:

دوست دارم بسکتبالیست حرفه ای باشم، اما متاسفانه قد من 160 سانتی متر است.

اکنون ، من طرفدار این طرز فکر هستم که “اگر چیزی را می خوای ، برو آن را بدست بیار!

… اما هر چقدر هم مهارتهای من کاملاً منطبق برآموزش و “دقیق” باشند، باز هم نمی توانم احساس خوبی داشته باشم چرا که دیگر بازیکنان همیشه به مراتب از من بلندتر هستند.

حرف من این است:

من + بسکتبال = حتی بازی در یک مسابقه بعید است. من آنچه بیشتر مربیان به دنبال آن هستند را ندارم. بنابراین احتمال دارد که هرگز برای تیم انتخاب نشوم چه برسد به داشتن فرصتی برای پیروزی در مسابقه.

این چه ارتباطی با سئو دارد؟

گوگل را به عنوان مربی تصور کنید که بازیکنان (صفحات وب) را برای تیم خود انتخاب می کند (بالاترین رتبه برای یک جستجوی خاص). اگر محتوای شما برای مربی مهم نباشد – به عنوان مثال ، آنچه جستجوکننده ها (کاربران) به دنبال آن هستند – شما در بازی نخواهید بود ، چه برسد به داشتن یک شانس برای برنده شدن (مقام اول).

بنابراین چگونه می توان فهمید کاربران چه می خواهند؟

خوب ، این علم موشکی نیست.

به عنوان مثال ، کاملاً واضح است که شخصی که در گوگل “خرید مکمل پروتئین” را جستجو می کند، می خواهد صفحات محصول این چنینی را مشاهده کند …

بهینه سازی صفحه محصول

… یا صفحات دسته بندی محصولات مانند این:

بهینه سازی صفحه لیست محصولات

اما در اینجا دلیلی وجود ندارد که کاربر بر روی صفحاتی که درباره راهنمای انواع پروتئین ها است کلیک کند چون می داند چه می خواهد و به قصد خرید سرچ می کند.

کل مدل نتایج جستجوی گوگل از بالای صفحه SERP، متکی به آنهایی است که مرتبط ترین نتیجه برای سرچ صورت گرفته را ارائه می دهند. با بررسی رفتار غریزی گوگل در برابر رتبه بندی فعلی کلمه کلیدی مورد نظرتان می توانید از این واقعیت به نفع خودتان استفاده کنید.

بیایید این کار را انجام دهیم تا “مکمل پروتئین بخریم”.

نتایج جستجو خرید مکمل پروتئین

صفحات دارای رتبه برتر در گوگل برای “خرید مکمل پروتئین” از طریق بررسی اجمالی SERP

غریزه گوگل = تأیید شده است.

صفحات محصولات و دسته بندی دقیقاً همان چیزی است که گوگل ارائه می دهد ، به روشنی نشان می دهد که این همان چیزی است که جستجو کننده ها می خواهند ببینند.

شما هم می توانید با جستجوی مستقیم کلمه کلیدی خودتان در گوگل و نتایج بدست آمده، هدف جستجوی کاربران مخاطب خود را تجزیه و تحلیل کنید.
این “ترفند” مخصوصاً برای سوالات کمتر واضح که “هدف جستجو” نامشخص است مفید است.

به عنوان مثال: “چگونه تبلیغ کنیم”.

کاملا مشخص است که این یک پرسش اطلاعاتی است ، اما کاربران دقیقاً می خواهند چه چیزی را ببینند؟ توضیح گام به گام می خواهند؟ آیا آنها لیستی از سبک های تبلیغاتی مختلف می خواهند؟ یا آیا آنها چیزی کاملا متفاوت می خواهند؟

بیایید صفحات با بالاترین رتبه را بررسی کنیم.

می بینید که گوگل برای لیست های تاکتیک های ارتقا سایت اولویت زیادی دارد.

اگر می خواهید برای این کلمه کلیدی یا موضوعی مرتبط رتبه بگیرید، این دقیقاً همان چیزی است که باید ایجاد کنید. به معنای واقعی کلمه گوگل به شما می گوید آنچه کاربران جستجسو کننده می خواهند، ببیند.

اقدام قابل اجرا: به صفحات فعلی دارای رتبه بالاتر نگاه کنید تا هدف تحقیق خود را بهتر درک کنید ، سپس بر اساس آن عمل کنید. این تنها راهی است که می توانید در مسابقه برنده شوید. دیگر تلاش برای محتوایی که بازخورد ندارند را متوقف کنید.

2. اطمینان حاصل کنید که صفحه شما به سرعت لود می شود


تا به حال روی نتیجه ای در گوگل کلیک کرده اید و لود صفحه طول کشیده است؟

اگر مثل من هستید ، احتمالاً هر وقت این اتفاق می افتد این کار را می کنید: دکمه برگشت را می زنید و نتیجه دیگری را انتخاب می کنید.

گوگل می داند که مردم این کار را انجام می دهند ، زیرا بارگیری آهسته صفحه آزار دهنده است ، درست است؟

به همین دلیل سرعت صفحه از سال 2010 یکی از عوامل رتبه بندی است.

با این اوصاف ، مطالعه ای که در سال 2016 در مقیاس وسیعی در زمینه جستجوگرها انجام گرفت، نشان داد که بین زمان لود صفحه و رتبه رابطه بسیار کمی وجود دارد.

در این مورد دو چیز وجود دارد که می گویم:

اول ، این مطالعه در سال 2016 صورت گرفته است. که با آپدیت های جدید گوگل ممکن است تاثیر سرعت بیشتر از قبل شود. گوگل همچنین به اهمیت بارگذاری سریع صفحات سایت در موبایل اشاره کرده و تأیید کرده که سرعت سایت در تلفن همراه در آینده یک فاکتور رتبه بندی خواهد بود،

دوم ، حتی اگر موتورهای جستجو را نادیده بگیریم ، واضح است که لود آهسته صفحه به تجربه کاربر آسیب می زند. افراد سریعاً دکمه بازگشت را در صفحاتی که لود آنها طول می کشد ، می زنند ، این بدان معناست که آنها هرگز صفحه شما را نخواهند دید و از آن بازدید نمی کنند … حتی اگر در رتبه اول باشید.

برای بهبود سرعت سایت ، با بررسی آدرس سایت خود در ابزار Google PageSpeed ​​Insights شروع کنید. با این کار صفحه شما تجزیه و تحلیل می شود و پیشنهاداتی حهت بهبود ارائه می شود.

نکته حرفه ای
فقط با Google Pagespeed Insights می توانید همزمان سرعت یک صفحه را صفحات دیگر بررسی کنید.

این کار، کل کار را خسته کننده و وقت گیر می کند.

برای سرعت بخشیدن به این کار ، می توانید از ابزار سایت Ahrefs هم استفاده کنید. این ابزار تمام صفحات سایت شما را بطور همزمان اسکن کرده و صفحات مشکل ساز را برجسته می کند.(البته برای استفاده از این سایت باید هزینه پرداخت کنید.)

در اینجا دو نکته برای بهبود سرعت صفحات سایت وجود دارد.

اندازه تصاویر را کاهش دهید. برای بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر بصورت خودکار ، از افزونه ای مانند resmushit در وردپرس استفاده کنید یا تصاویر را قبل از آپلود داخل سایت در فتوشاپ باز کنید و از طریق گزینه Save for web از آن خروجی بگیرید.
HTML های بی فایده را به حداقل برسانید. هر کاراکتر HTML باید بارگیری شود. اگر از وردپرس استفاده می کنید ، به جای ویرایشگر بصری ، از ویرایشگر متن استفاده کنید. با این کار مقدار HTML بی فایده ای که در صفحات شما قرار می گیرد به حداقل می رسد.
همچنین باید برای بهبود سرعت سایت خود به طور کلی تلاش کنید، که این کار را می توانید با بهینه کردن کدهای قالب یا استفاده از افزونه کش در وردپرس انجام دهید.

وسواس بیش از حد نداشته باشید. این احتمال وجود دارد که وقتی به یک نقطه خاص در سرعت لود رسیدید ، تلاش برای کاهش چند میلی ثانیه دیگر از اینجا و آنجا را ادامه بدهید ولی باید بگویم تأثیر محسوسی روی رتبه بندی نخواهد داشت.

گوگل اعلام کرده در صورتی که لود صفحه سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد ، 53٪ از کاربران صفحه را ترک می کنند. بنابراین ما به عنوان یک قانون کلی پیشنهاد می کنیم که برای 3 ثانیه یا کمتر هدف بهینه سازی در نظر بگیرید.

اقدام قابل اجرا: با کاهش اندازه تصاویر و حذف HTML های غیر ضروری اطمینان حاصل کنید که صفحات سایت شما در سریع ترین زمان ممکن لود می شوند.

3. کلمه کلیدی مورد نظر خود را درعنوان ، توضیحات متا و تگ H1 قرار دهید

می دانم چه فکری می کنید:

شما گفتید که این کار در سال 2020 مهم نیست! چرا حالا این را توصیه می کنید؟

یک خواننده مردد (و شاید کمی ناراحت)

اینجا نیاز به توضیح وجود دارد:

من نگفتم قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی ایده بدی است. این تنهاترین و آخرین راه برای بهبود سئو داخلی نیست. همچنین مانند قبل از اهمیت برخوردار نیست.

اما هنوز منطقی است که کلمه کلیدی هدف خود را دربخش هایی که اشاره شد وارد کنید … اگر منطقی باشد پس چرا انجام ندهید.

ما همیشه این کار را برای پست های وبلاگ Glas انجام می دهیم.

یادداشت فرعی: نیازی به گفتن نیست که متا تگ کلمات کلیدی اصلاً چیزی نیست که شما نیاز به استفاده از آن داشته باشید. گوگل آن را در نظر نمی گیرد. باید این تگ را خالی بگذارید.
در اینجا دو دلیل مهم برای انجام این کار وجود دارد:

اول ، هنگامی که 2 میلیون کلمه کلیدی در سال 2018 مورد مطالعه قرار گرفت، نتایج نشان داد که هنوز هم ارتباط کمی بین رتبه بندی و جایگذاری استراتژیک و دقیق کلمات کلیدی وجود دارد.

دوم ، و از همه مهمتر ، این به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا متوجه شوند که این صفحه نتیجه ای است که بیشترین ارتباط را با درخواست جستجوی کاربران دارد.

به عنوان مثال ، فرض کنید می خواهید چند لیوان جدید بخرید ، “خرید لیوان شیشه ای” را در گوگل جستجو می کنید. به احتمال زیاد روی کدام یک از نتایج زیر کلیک می کنید؟

ظروف شیشه ای | نام وب سایت

mywebstore.com/glassware/
آیا به دنبال ظروف شیشه ای جدید هستید؟ ما تمام ظروف شیشه ای مورد نیاز شما را داریم. ما با ظروف شیشه ای زندگی می کنیم و نفس می کشیم. #ظروف_شیشه ای خود را از ما خریداری کنید.

لیوان شیشه ای | ظروف شیشه ای | نام وب سایت

mywebstore.com/glassware/glass/

طیف گسترده ای از لیوان های شبشه ای را از ما خریداری کنید. قرمز ، سفید ، صورتی – همه با قیمت ویژه و ارسال رایگان

برای من ، دومی گزینه بهتری است. عنوان حاوی کلمه کلیدی است که به نظر می رسد بهترین تطابق با جستجوی ما را دارد.

با این حال ، گاهی اوقات مطابقت دقیق کلمات کلیدی و استفاده بیش از حد از آن در متن ، اسپم و غیرطبیعی به نظر می رسد. اگر کلمه کلیدی “ابزار رایگان کلمه کلیدی” را هدف قرار دهیم ، شاید درج دقیق این عبارت در عنوان و محتوای شما عجیب به نظر برسد.

بنابراین منطقی خواهد بود که چیزی شبیه به این بنویسید:

ابزار رایگان تحقیق کلمه کلیدی

این ما را به یک نکته مهم می رساند:

لازم نیست دقیقا کلمات کلیدی را به محتوای خود اضافه کنید. شما می توانید از کلمات هم خانواده ، مترادف و غیره استفاده کنید. گوگل به اندازه کافی هوشمند است که می تواند همه چیز را کشف کند. فقط مطمئن شوید که محتوای شما بصورت نقطه ای (چند پاراگرافی نه بصورت یک متن بدون رعایت دستورات نگارشی و فاصله)باشد.

چطور این را بدانیم؟

زیرا تقریباً هیچ صفحه ای فقط برای یک کلمه کلیدی در گوگل رتبه بندی نشده است. بیشتر صفحات با رتبه بالاتر با ~ 1000 کلمه کلیدی دیگر نیز رتبه بندی می شوند.

اقدام های قابل اجرا: کلمه کلیدی مورد نظر خود را در تگ عنوان ، توضیحات متا ، H1 و هر کجا که منطقی باشد وارد کنید ولی زیاده روی نکنید. اگر کلماتی گه در محتوا به کار رفته با کلمه کلیدی اصلی مطابقت دقیق ندارد نگران نباشید. گوگل متوجه خواهد شد.

4. از URL های توصیفی کوتاه استفاده کنید

به این URL نگاهی بیندازید:

https://www.site.ir/articles/322345.php

آیا می توانید فقط با مشاهده URL به من بگویید که این صفحه درباره چیست؟ شک دارم

اکنون به URL زیر نگاهی بیندازید:

https://www.site.ir/ روش های-کاهش-وزن

نیازی به نبوغ نیست که بدانید این یک پست وبلاگ درباره کاهش وزن است. به این دلیل است که این یک مثال توصیفی از URL است – به شما می گوید که چه انتظاراتی از صفحه باید داشته باشید.

دلایل مختلفی وجود دارد که این روش خوبی برای سئو داخلی است.

اول ، همانطور که در نکته قبلی بحث کردیم ، کاربران به احتمال زیاد روی نتیجه جستجو کلیک می کنند که با پرسش جستجوی آنها مطابقت دارد. URL های توصیفی به رتبه گرفتن صفحه شما کمک می کنند.

دوم ، URL های توصیفی شامل کلمات کلیدی (کلمات) مورد نظر شما هستند.

نکته مهم

یکی از دلایل احتمالی این پیوند این است که افراد معمولاً هنگام پیوند به صفحه از URL یک صفحه به عنوان انکرتکست( متن پیوند) استفاده می کنند.

اما اگر ساختار سایت فعلی شما اجازه ایجاد URL های توصیفی مانند اینها را نداشته باشد چه باید کرد؟ آیا شما باید سایت خود را بازطراحی کنید؟

در اینجا آنچه جان مولر از گوگل در مورد در این باره گفته است بیان می کنم:

من فکر می کنم که تاثیر این عامل در رتبه بندی بسیار کم است. بنابراین چیزی نیست که من واقعاً سعی کنم شما را مجبور به انجام آن کنم. و این چیزی نیست که من بگویم ارزش دارد برای آن شما ساختار سایت خود را فقط برای داشتن کلمات کلیدی در URL بازطراحی کنید.

جان مولر از گوگل

به عبارت دیگر ، اگر می توانید این کار را انجام دهید توصیه می کنم آن را انجام دهید در غیر اینصورت،زیاد نگران آن نباشید.

همچنین باید URL های سایت خود را تا آنجا که امکان دارد کوتاه و مفید نگه دارید ، زیرا بین تعداد کاراکترهای یک URL و ترتیب رتبه بندی، رابطه ی مشخصی پیدا کردیم.

اگر خیلی طولانی باشد ، در نتایج جستجو نیز کوتاه می شود …

… که قابلیت درک URL توسط خزنده ها را کاهش می دهد.

نکته قابل اجرا: از URL های کوتاه و مفید در سایتتان استفاده کنید که تا حد امکان توصیفی باشند. اگر می توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن وارد کنید (بدون اینکه عجیب به نظر برسد) در رتبه بندی صفحه تاثیر مثبت دارد.

اشتراک گذاری این پست
به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email
درباره نویسنده
پست های مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *